Universul miraculos al parfumurilor - Evul Mediu

 Universul miraculos al parfumurilor - Evul Mediu

Ştiai că…
• Primul parfum realizat prin procedeul distilării (metodă folosită cel mai des astăzi) a fost cel pentru regina Elisabeta a Ungariei, în anul 1370, făcut din flori de rozmarin şi apă de roze? Consacrată sub denumirea de Apă de Ungaria, esenţa care stă la baza lui este în continuare folosită şi astăzi de marile case de parfumerie sub această titulatură.

• Profesiunea de parfumier a existat în Franţa încă din secolul al XII-lea?

• Durata unui parfum nu ţine de aromă folosită, ci de calitatea acestuia? În parfum există cea mai mare concentraţie de aromă, el având o durată între 4 şi 8 ore. Urmează apa de parfum, care ţine între 3 şi 6 ore şi apoi apa de toaletă, între 2 şi 4 ore. Ţine cont de asta când intri într-o parfumerie şi ai de gând să faci cumpărături (nu doar să probezi toate testerele)!

Semnificaţia parfumului în Evul Mediu
În Evul Mediu, cavalerii cruciaţi au adus din Orient materiile prime şi tehnicile de a obţine esenţele parfumate. În special după călătoriile lui Marco Polo în Orient, s-a intensificat comerţul cu mirodenii şi parfumuri.

Procesul de extragere a uleiului din flori cu ajutorul distilării a fost descoperit de alchimistul şi medicul arab Avicenna. Iniţial, el a făcut experienţe cu trandafiri. Apa de trandafir a devenit astfel imediat cunoscută.

În timpul domniei Catherinei de Medici, în Franţa, folosirea parfumurilor se poate spune că a cunoscut o dezvoltare deosebită. Catherine de Medici, împreună cu maestrul parfumier Rene le Florentin, au creat un parfum personal. Laboratorul era legat cu apartamentul reginei printr-un pasaj secret, pentru ca formulele să nu poată fi furate pe traseu.

Parfumurile potrivite cresc încrederea în sine
Dincolo de efectele incontestabile ale aromoterapiei, cercetările ştiinţifice au demonstrat şi efectul psihologic indiscutabil al folosirii unui parfum adecvat fiinţei tale.

universul parfumurilor-evul mediu

Astfel, Craig Roberts de la Universitatea din Liverpool, lucrând împreună cu o echipă de cercetare de la laboratoarele companiei Unilever, a investigat această chestiune. Echipa lui Roberts a efectuat teste psihologice pe două grupe de voluntari, unii care au primit câte un spray deodorant parfumat şi alţii care au primit un spray identic ca înfăţişare, însă fără parfum. Cei care primiseră parfumul arătau foarte încrezători în sine şi au fost remarcaţi chiar şi de femeile care nu-i puteau mirosi, ci doar vedea în imagini filmate.

Concluzia echipei de cercetători a fost că, atunci când un bărbat îşi parfumează trupul, pur şi simplu îi creşte încrederea în sine, într-o asemenea măsură încât acest fapt modifică nivelul lui de atractivitate în faţa femeilor. Cu alte cuvinte, dacă îi place cum miroase, se simte mai încrezător în forţele proprii şi asta îl face mai atrăgător pentru femei.

Ce credeţi, rezultatele acestor studii se pot aplica şi femeilor? Eu vă mărturisesc că, de fiecare dată când folosesc un parfum care îmi place, mă simt mult mai feminină, frumoasă şi mult mai plină de încredere în sine!!!

 

Recomanda acest articol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn