Spune ADIO sindromului premenstrual

 

Ce reprezintă sindromul premenstrual
sindrom premenstrualSindromul premenstrual (SPM) afectează majoritatea femeilor (aproape 85%) într-o oarecare măsură, la un anumit moment pe parcursul anilor fertili ai vieții. El se declanșează cu 7 până la 10 zile înainte de menstruație.  Simptomele pot varia de la o retenție ușoară de lichide, până la oscilații severe ale dispoziției și/sau depresie. 

În funcție de simptomele pe care le prezintă în perioada premenstruală (dureri de cap, sensibilitate în zona sânilor, apariţia unor coşuri, poftă de dulciuri, oboseală, ameţeli, dar şi stări de anxietate sau de nervozitate), femeia  aparține uneia dintre cele patru tipologii premenstruale.  (citeste despre tipologiile premenstruale aici: Test - sindromul premenstrual)

Din momentul în care femeia află cărei tipologii îi aparține, acest sindrom  poate fi eliminat pentru totdeauna  dacă ea aplică cu consecvență și încredere câteva recomandări simple și eficiente.

 

Metode pentru diminuarea și eliminarea simptomelor premenstruale
Voi prezenta în continuare câteva metode generale care aplicate ajută la diminuarea și chiar eliminarea simptomelor premenstruale:

1. Este foarte important ca în organism valorile calciului și magneziului să fie cele optime. Sunt necesare niște analize simple de sânge pentru a afla dacă există sau nu un deficit. Cercetările au dovedit  că  simptomele sindromului premenstrual se pot reduce până la aproape jumătate  (inclusiv oscilațiile dispoziției, depresia si crampele menstruale) numai prin administrarea zilnică a 1200 mg de calciu. De asemenea, femeilor care se confruntă cu o poftă exagerată de dulciuri li se indică suplimentarea dietei  cu 300 până la 500 mg de magneziu. Magneziul reduce și tensiunea de la nivelul sânilor.

Este recomandat ca sursele de calciu și respectiv magneziu să fie naturale. Calciul îl putem lua în primul rând din semințele de susan și din pasta de susan (tahini), acestea fiind cele mai bogate surse; din lactate cât mai puțin prelucrate, din legumele verzi, în special cele cu frunze cum ar fi: varza, salata verde și guliile și din produsele de soia: lapte de soia, tofu.

Magneziul este un mineral răspândit în natură, fiind conținut în legume verzi, în special în frunze (spanac, salată verde, urzici, ceapă verde). Cantități însemnate de magneziu sunt aduse însă și de cerealele integrale (orez brun), de produsele din soia (cum ar fi tofu), de semințe, nuci, migdale,  fasole, mazăre, fructe (avocado, banane, caise deshidratate), smochine, crustacee.

Magneziul își îndeplinește cel mai bine rolul în prezența vitaminei A, a calciului, fosforului și a vitaminei B6.
sindrom premenstrual
2. Tensiunea de la nivelul sânilor se poate reduce  sau îndepărta și prin administrarea zilnică de 600 g de vitamina E. Această vitamină are un efect protector asupra sistemului cardiovascular, poate să reducă riscul apariției anumitor tipuri de cancer și are multe alte beneficii pentru sănătate.

De asemenea necesarul de vitamina E se poate obține printr-o dietă echilibrată care să conțină câteva surse naturale de vitamina E: uleiuri vegetale (soia, floarea–soarelui, măsline, arahide, porumb), nuci, alune, migdale, semințe, cereale germinate – germeni de grâu, cereale cu bobul întreg, produse lactate, legume verzi, orez sălbatic.


3. Administrarea zilnică de 50 până la 300 mg de vitamina B6 duce la scăderea simptomelor SPM la multe femei. Se necesită o atenție mărită pentru a preveni supradozarea de vitamina B6, deoarece dacă acest nutrient este consumat în cantități prea mari, poate da efecte secundare, cum ar fi amorțelile și scăderea sensibilității nervoase. Se recomandă să cereți sfatul medicului de familie în această direcție.

Vitamina B6 poate fi asimilată și din surse naturale cum ar fi drojdia de bere (conține tot complexul de vitamine B), tărâțe de grâu, germeni de grâu,  soia, pepene galben, varză, melasă de strugure negru.

Ca și recomandare generală în ce privește necesarul de vitamine și minerale, este mult mai bine și mai sănătos să le asimilăm din sursele naturale și să fim atente ca aportul lor în organismul nostru să fie mereu cel optim! Astfel, deficitele majore aducătoare de crize mult mai greu de rezolvat nu mai pot apare!

4. Una dintre cele mai bune modalități de a reduce sindromul premenstrual sau chiar de a-l îndepărta este practicarea regulată a exercițiilor fizice. Se pot practica cu succes unele posturi yoga și tehnici de respirație foarte eficiente care au ca scop echilibrarea activității creierului abdominal cel care este direct răspunzător de modul în care ne gestionăm emoțiile. Astfel, „caruselul emoțional” cu care femeia se confruntă în fiecare lună dispare.

5. Modificările din dietă pot ajuta la reducerea simptomelor sindromului premenstrual. Este foarte recomandată eliminarea câtorva alimente ca: zahărul rafinat, carnea, alcoolul, cofeina și urmarea unei diete vegetariene săracă în grăsimi, dar bogată în carbohidrați complecși, vegetale cu frunze verzi, fructe și cereale. Zahărul rafinat poate fi înlocuit cu succes cu zahăr invertit,  zahăr brun sau cu miere. Cafeaua poate fi înlocuită de asemenea cu „cafeaua din plante”: inka sau cicoare.

6. Folosirea plantelor medicinale conform indicațiilor medicului fitoterapeut este foarte recomandată în tratarea simptomelor sindromului premenstrual având rezultate foarte bune.

7. Modificarea stilului de viață în ansamblu și creșterea coeficientului de inteligență emoțională rămân însă metodele de bază. Atunci când în viața femeii există un echilibru real între muncă și relaxare, atunci când nevoile sufletești proprii sunt cunoscute de ea și împlinite, când emoțiile pe care le trăiește sunt preponderent pozitive, când în relațiile cu ceilalți există un echilibru perfect între a da, a primi, a cere și a refuza, atunci când ea își acceptă în totalitate sexualitatea, rolul de femeie și feminitatea pe care o manifestă într-un mod natural, cu bucurie și încredere deplină în Sine – sindromul premenstrual pur și simplu nu se mai poate manifesta în ființa sa!


Merită ca fiecare femeie să verifice dacă acest aspect este adevărat și în cazul ei!


 

Recomanda acest articol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn