8 comportamente eficiente pentru combaterea stresului

 

8 comportamente eficiente pentru combaterea stresuluiStresul slăbește sitemul imunitar
Stresul poate slăbi enorm sistemul imunitar și contribui la apariția diferitelor boli. Hormonii stresului, precum cortizolul, pot slăbi răspunsul imunitar. În plus, nivelele ridicate de cortizol contribuie la apariția hipertensiunii, reduc funcția mentală, contribuie la apariția problemelor de glucoză (zahăr) din sânge și slăbesc funcția glandei tiroide, printre alte efecte.

Când dorim să stimulăm sistemul imunitar și să combatem stresul, cele mai multe persoane se gândesc imediat la remedii precum plante, vitamine și o alimentație sănătoasă. Desigur că fiecare dintre acestea, atât separat, cât și împreună, sunt foarte eficiente pentru o viață sănătoasă și un sistem imunitar optim.


Comportamente eficiente pentru combaterea stresului
V-ați gândit că există și anumite atitudini sau comportamente care pot să dea rezultate foarte bune? S-a demonstrat în nenumărate rânduri eficiența acestora și este recomandat să recurgeți la acestea atât pentru a preveni diverse tulburări sau boli, cât și ca mod de viață:

1. Râsul
Râsul și simțul umorului ne ajută să facem față mai bine problemelor din viața zilnică. În plus, acestea stimulează producerea limfocitelor, reduc nivelele de cortizol (hormonul stresului) și pragul de durere, crescând în același timp toleranța la stres și senzația generală de bună-dispoziție.

2. Muzica
Nu este necesar să cânți bine, este suficient doar să cânți. Există multe studii care au demonstrat impactul pozitiv al muzicii asupra sistemului imunitar. Așadar, poți să cânți și să asculți muzică zilnic pentru a te bucura de efectele plăcute pe care muzica le declanșează în întregul organism.

3. Contactul fizic
Îmbrățișările, mângâierile sau masajele reduc nivelele de cortizol, crescând în același timp nivelele de oxitocină - care ajută la reglarea tensiunii sanguine, a temperaturii corporale, favorizează vindecarea mai rapidă a rănilor și ameliorează durerile, reduc inflamația și întăresc sistemul imunitar. Iată câte motive minunate ai pentru a-ți îmbrățișa și mângâia cât mai des iubitul/iubita, copiii, persoanele dragi, chiar și animalele de casă.

8 comportamente eficiente pentru combaterea stresului4. Meditația
Meditația a fost studiată mult în ultimii ani și se cunosc deja multe informații despre efectele sale pozitive. Conform unuia dintre aceste studii, în cazul persoanelor care au meditat timp de opt săptămâni s-a înregistrat un răspuns imunitar crescut față de virusul gripei. Experții afirmă că aproximativ 15-20 de minute de meditație pe zi pot ajuta foarte mult pentru combaterea stresului și întărirea sistemului imunitar.

5. Optimismul
Un studiu realizat de Suzanne Segerstrom, de la Universitatea din Kentucky, a demonstrat cum răspunsul imunitar poate crește atunci când persoanele devin mai optimiste și cum acesta se reduce atunci când aceleași persoane devin mai puțin optimiste. Efectul produs a fost de 0.19. Modest, dar semnificativ.

Pentru a înțelege semnificația acestuia, autoarea studiului a explicat că de exemplu, efectul produs în cazul în care o persoană are hipertensiune și ia un medicament pentru diminuarea acesteia, este de 0,03. Iar efectul produs asupra densității osoase când se ia calciu este de 0,08.

De aceea, prin comparație, efectul optimismului este destul de puternic, astfel încât se merită să fie adoptat pentru o viață mai sănătoasă.

6. Hidratarea
A bea orice lichid și a bea apă nu este același lucru. Unele persoane nu beau aproape niciodată apă, ci consumă băuturi răcoritoare, cafea, ceai sau băuturi alcoolice, care în realitate, deshidratează organismul.

Apa pură și sucurile proaspete de legume și fructe (obținute în casă și nu cele din comerț) sunt extrem de importante pentru ca organismul să funcționeze corect, inclusiv creirul.

De asemenea, o hidratare corectă poate preveni apariția multor boli sau tulburări și poate menține la cote optime funcționarea sistemului imunitar.

7. Mișcarea în aer liber.
O plimbare zilnică de aproximativ 10-30 de minute ajută la stimularea sistemului imunitar, la fel ca exercițiul fizic în general.

Exercițiile fizice ajută ca celulele sistemului imunitar să circule în întregul trup, stimulând astfel circulația sanguină. În plus, exercițiile fizice eliberează în trup endorfinele, așa-numitele molecule ale fericirii, care alungă în mod eficient stresul, anxietatea, tensiunile.

8. Controlul conștient
Controlul conștient al proceselor fiziologice se poate învăța, iar faptul de a avea o minte deschisă și credința că îți poți influența în mod direct – prin gândurile și emoțiile benefice - sistemul imunitar și funcțiile trupului, este un pas important spre sănătate și relaxare.

Sursa: alinablagoi.ro

 

Recomanda acest articol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn